آخرین مطالب ارسالی
Last Posts
آهنگ های ویژه
Best Posts
کاشت مو
بهترین سایت کاشت مو با کمترین قیمت
کلینیک زیبایی
آموزش تعمیر دریل – منطقه ادمین

آموزش تعمیر  دریل

دریل ابزاری است که به منظور حفاری و سوراخکاری در مواد مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

این ابزار از دیر باز در نمونه های دستی،برقی و شارژی مورد استفاده قرار گرفته است و امروزه یکی از پر کاربرد ترین ابزارها محسوب می شود.

یکی از مهمترین سوالات کاربران این ابزارها که البته باید بخوبی به آن پاسخ داده شود طریقه صحیح کاربری،تعمیر و نگهداری آن است.

تعمیر و نگهداری دریل اگر به طور صحیح و به موقع انجام شود،به افزایش طول عمر آن کمک می کند و این یعنی کاهش هزینه های شما برای خرید ابزار.

در این مقاله با آموزش تعمیر و نگهداری دریل منطقه ادمین همراه باشید

دریل از یک قسمت چرخنده درونی بهره می برد که در حقیقت بخش چرخنده نصب شده بر روی شفت مرکزی می باشد.

جهت انتقال قدرت دریل به سه نظام،چرخ دنده هایی درون آن تعبیه شده که این چرخ دنده ها به طور ادواری و با فواصل زمانی مشخص (بسته به نوع کاربری و میزان مصرف) نیاز به نگهداری،تمیز کردن و گریس کاری دارند که این گریس کاری باعث روان شدن و سهولت چرخش چرخ دنده ها نیز می گردد.

بنابراین در صورتی که از توان خودتان خارج است،از تعمیرگاه ها بخواهید این کار را برای شما انجام دهند.

نکته مهم:بهتر است تعمیر دریل را به عهده تعمیرگاه های مجاز برند مورد نظر بگذارید چرا که ممکن است قطعات مورد نیاز دریل شما تنها در اختیار نمایندگی های مجاز باشد و در صورتی که خودتان دست به تعمیر دریل بزنید به احتمال زیاد بدون قطعات اصل کاری از پیش نخواهید برد.

در این صفحه می توانید لیست تعمیرگاه های مجاز دریل برند های مختلف به همراه شماره تماس و آدرس را مشاهده نمایید.

 

تعویض ذغال

 

در تصویر فوق نمای داخلی دریل و قسمت آرمیچر و موتور آن را مشاهده می کنید.

ذغال دریل ها یکی دیگر از قطعاتی است که جزء اقلام مصرفی این ابزارآلات محسوب شده و به مرور زمان تمام می شود و نیاز به تعویض پیدا می کند.ذغال در ابزارهای مختلف وجود دارد و کاربرد آن یکسو سازی جریان می باشد.

جریان برق ابتدا وارد ذغال شده و پس از یکسو سازی به وسیله اتصال با کلکتور،به سیم پیچ های موتور وارد می شود.سیم پیچ های موتور که معمولا کلاف هایی از جنس سیم مسی هستند با تشکیل قطب های مغناطیسی،آهنربای مغناطیسی بوجود آورده و انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی دورانی در شفت مرکزی تبدیل می کنند.

ذغال معمولا از جنس گرافیت ساخته می شود چرا که قابلیت رسانایی خوبی داشته و البته در برابر خردگی بر اثر اصطکاک مقاومت بالایی دارد،همچنین قابلیت ساییدگی آسان با جرقه کمتر را ارائه می دهد که باعث تولید گرمای کمتر می شود.اما با این حال پس از مدتی ذغال به اتمام رسیده و نیاز به تعویض پیدا می کند.

لازم به ذکر است که پس از تعویض ذغال باید قسمت کلکتور (قسمتی که ذغال بر روی آن ساییده می شود) به خوبی تمیز شود تا اتصال به خوبی بر قرار گردد.در تصویر فوق همانطور که مشاهده می کنید قسمتی که ذغال بر روی آن ساییده شده به رنگ سیاه در آمده است.برای این کار ابتدا روی کلکتور را با سنباده نرم تمیز نموده سپس به وسیله شیء نوک تیز مثلا چاقو حفره های آنرا تمیز نمایید.

اما زمان مناسب برای تعویض ذغال زمانیست که ببینید ذغال در اثر اصطکاک خورده شده و با سطح آرمیچر به خوبی اتصال بر قرار نمی کند و باید آن را عوض کرد.

دریل ها بر اساس نوع کاربری در دسته های مختلفی قرار می گیرند،به عنوان مثال دریل بتن کن و چکشی به منظور سوراخکاری و تخریب بر روی بتن و مصالح ساختمانی به کار می روند.

هنگام کار بر روی بتن و مصالح گرد و غبار زیادی از حفره های تعبیه شده ابزار وارد آن می شود که باعث می شود ابزار در معرض آسیب قرار گیرد،بنابراین بسیار مهم است که پس از فعالیت های این چنینی نسبت به خارج کردن گرد و غبار از ابزار اقدام شود،این گرد و غبار را می توان به وسیله فشار باد خارج نمود.برای این منظور به وسیله نازل های تفنگی کمپرسورهای باد استفاده کنید.

نکته دیگری که برای نگهداری و بالا بردن طول عمر این گونه ابزارآلات باید در نظر داشت،کنترل دمای ابزار است،به علت حرکت با سرعت بالا و گرمایی که درون این گونه ابزارآلات تولید می شود،احتمال آسیب به این ابزارآلات بسیار بالاست پس بهتر است حین کاربری های طولانی مدت و سنگین، وقفه هایی با فواصل زمانی معین به کار داده شده و ابزار را خاموش کنید تا دمای ابزار پایین آمده سپس به کار ادامه دهید.

 

نکته ای که هنگام فکر کردن به تعمیر دریل باید به خاطر داشته باشید ان است که آیا تعمیر دریل از لحاظ مالی و زمانی به صرفه است یا خیر؟

اگر ایرادات فنی دریل شما به حدی جدی و زیاد باشد که هزینه گزافی را برای تعمیر به شما تحمیل کند و علاوه بر آن پس از زمان کوتاهی مجددا به سرویس نیاز پیدا کند،در چنین شرایطی بهتر است که به فکر خرید دریل نو باشید تا با هزینه کمی بیشتر،برای مدت زیادی از شر تعمیرات هزینه بردار خلاص باشید.

شما میتوانید دریلهایی با انواع برندها و کیفیت ها را در این صفحه ( خرید دریل ) با بهترین قیمتهای بازار مشاهده و خریداری کنید.

 

کنترل بار اضافی

یکی از عواملی که بیشترین تاثیر در خرابی دریل ها را دارد گیرپاچ شدن هنگام اعمال بار اضافی (Overload) است.

یکی از مهمترین اصول در استفاده صحیح و نگهداری ابزار جهت بالا بردن طول عمر ابزار،جلوگیری از گیرپاچ شدن مته دریل درون قطعه کار است.امروزه بسیاری از دریل ها از قابلیت کلاچ ایمنی جهت جلوگیری از اعمال نیروی اضافی هنگام گیرکردن و اعمال بار اضافی برخوردارند.

چنانچه از دریلی استفاده می کنید که از مکانیزم کلاچ ایمنی پشتیبانی نمی کند،بسیار مراقب باشید که مته درون شیار گیر نکند و به محض گیر کردن سوئیچ ابزار را رها کنید تا ابزار خاموش شود،زیرا در غیر این صورت امکان صدمه به کاربر و ابزار وجود دارد.

 

مقالات آموزشی دیگر منطقه ادمین را نیز می توانید با کلیک بر روی این اینجا مشاهده نمایید.

برای کامل تر شدن آموزش تعمیر و نگهداری دریل ،نظرات خود را در مورد این مقاله با ما در میان بگذارید.

 ارسال در حدود 2 ماه قبل  ادامه مطلب »